loading...
والیبال میدان آق قلا
dehghan بازدید : 57 یکشنبه 02 شهریور 1393 نظرات (0)

كواچ: در سخت‌ترین گروه قرار گرفته‌ایم

 


 

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: بازی‌های ما در مسابقات قهرمانی جهان با ایتالیا و آمریكا آغاز می‌شود كه دیدارهای بسیار سختی خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در آخرین جلسه تمرین این تیم پیش از اعزام به مسابقات والیبال قهرمانی جهان در جمع خبرنگاران گفت: اردوی آمریکا اردوی بسیار مفید و خوبی بود. ما برای اینکه ذهنیت خستگی را از بازیکنان خارج کنیم تلاش فراوانی کردیم. اگر از این خستگی که در آمریکا برای ما رقم خورد چیزی یاد بگیریم که اردوی قابل استفاده‌ای را پشت سر گذاشته‌ایم ولی اگر چیزی یاد نگیریم فقط وقت‌مان را هدر داده‌ایم.

وی در مورد تأثیر این خستگی روی بازیکنان در مسابقات قهرمانی جهان عنوان کرد: اردوی آمریکا از حدود ۵ ماه قبل هماهنگ شده بود و کاری نبود که من خواستار انجام آن شده باشم. تمام هماهنگی‌های این اردو مختص ورزش نبود و یکسری ارتباطات بین دو کشور نیز مدنظر بود. ما در مسابقات قهرمانی جهان در لهستان بعد از هر سه بازی یک روز استراحت داریم که امیدوارم با این سیستم برگزاری خستگی بازیکنان از تنشان بیرون برود. اگر می‌خواستیم اردوی آمریکا را لغو کنیم و به جای آن به کشور دیگری برویم حداقل ۲۰ تا ۲۵ روز از وقت‌مان هدر می‌رفت و در مجموع انجام چنین کاری غیرممکن بود.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد سطح بالای توقعات مردم پس از کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی تصریح کرد: در لیگ جهانی ۲۰۱۴ ما ۱۰ مسابقه خیلی خوب انجام دادیم ولی ادامه دادن در چنین مسیری و آماده سازی ذهن بازیکنان برای ادامه چنین موفقیت‌هایی کار ساده‌ای نیست. قرار است در مسابقات بسیار سختی شرکت کنیم و شاید خیلی سخت باشد که بتوانیم نتایج لیگ جهانی را تکرار کنیم. پیش از این تیم ملی ایران در هر تورنمنتی به عنوان یک سورپرایز در نظر گرفته می‌شد اما حالا همه تیم‌ها روی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

کواچ در مورد شناخت از حریفان ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: در گروهی از مسابقات جهانی قرار داریم که به اعتقاد همه سخت ترین گروه این رقابت‌هاست. تیم‌های آمریکا و ایتالیا به مقام‌های اول و سوم لیگ جهانی امسال رسیدند و دو تیم دیگر نیز به فینال گروه دوم لیگ جهانی راه پیدا کرده بودند. اگر ما مثل خودمان بازی کنیم برای هر تیمی خطرناک هستیم ولی باید بگویم که واقعا در گروه مشکلی قرار گرفتیم.

وی در مورد اینکه توانایی شکست دادن چه تیم‌هایی را در لهستان خواهند داشت، گفت: باید حداقل سه تیم را شکست دهیم تا به مرحله بعدی مسابقات برسیم. بازی‌های ما در مسابقات قهرمانی جهان با ایتالیا و آمریکا آغاز می‌شود که دیدارهای بسیار سختی خواهد بود. بعد از آن ممکن است هر اتفاقی بیفتد چون بازیکنان ما در اردوی آماده‌سازی آمریکا از خستگی گله داشتند.

کواچ اظهار داشت: اردوی آمریکا را طوری برنامه ریزی کرده بودیم که بازیکنان ما خسته شوند چون در تورنمنت لهستان زمانی برای آمادگی و ریکاوری تیم وجود ندارد. من تلاش کردم با این ذهنیت بازیکنان بجنگم و آنها را آماده کنم. چون در لهستان زمانی برای آماده سازی تیم وجود ندارد. ما برای هر بازی تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. امیدوارم نبودن زنده یاد حسین معدنی انگیزه مضاعفی برای بازیکنان ما ایجاد کند. می‌خواهیم به خاطر ایشان نتایج قابل قبولی کسب کنیم تا روحش شاد شود.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد دعوت از علی نادی و حمزه زرینی به اردوهای تیم ملی و سپس خط خوردن آنها تصریح کرد: بازیکنانی که شما نام بردید به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و تمام تلاششان را کردند. ما این فرصت را به آنها دادیم که خودشان را نشان دهند ولی آسیب دیدگی‌های آنها جدی بود و احتیاج به زمان بیشتری در حدود یک ماه و نیم دیگر داشتند تا شرایط بازی کردن را پیدا کنند.

وی گفت: بازیکنان خوبی در ایران حضور دارند که ما همه آنها را مدنظر داریم و ممکن است از همه آنها در اردوهای بعدی استفاده کنیم. مربی تیم ملی عوض شده و مربی جدید باید با ذهنیت بازیکنان مبارزه کند تا آنها را متوجه این موضوع کند که بازیکنان جدید اول باید در تمرینات توانایی‌های خودشان را ثابت کنند و بعد در مسابقات بزرگ نتیجه بگیریم. بازیکنان خوبی در سطح جهانی مثل سعید معروف و محمد موسوی داریم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما عزیزان که باشگاه والیبال میدان آق قلا را دنبال میکنید این باشگاه از نظر عملکرد موفقیت چگونه بوده است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1032
  • کل نظرات : 58
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 89
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 431
  • بازدید ماه : 288
  • بازدید سال : 15,483
  • بازدید کلی : 138,091
  • کدهای اختصاصی

    Code Center

    مشاهده صفحه جدید